Tuesday, April 3, 2012

Bandung 2010- part 3 ( The Food)

Hello readers..
gigih aku nak update sume ni...sbnrnye blog ni baru nak active la..
sebelum ni aku ikut suke hati aku je nak update..
hahahahhaha..
now,aku nak update n share experience sikit2 je.
supaye sng korang nak g tempat2 ni nanti...huhuhu

okeyla...lets continue...
part 3 - The Food at Indonesia

Tips:-
1. Biasanye kat Bandung, korang g la mane2..menu biasanye mesti ade nasi penyet...
harga dia mmg murah la...kalo g pasar baru tu...bab makanan pun diorg nak buat mcm sale gitu....boley x...korang sampai je kat food court tu berebut mamat2 indon akan tarik korang....soh duduk tempat duduk diorg..padehal menu lebih kurang same...
ayam penyet...
harga dlm RM 5 la...
tp cara dihidangkan tu atas dulang kayu gitu.hehehe.
air aku try la air botol mcm diorgminum tu.sbb aku tgk tiap2 meja ade minum air tu...igtkan mmg sdp la kan..mcm sirap kire da okeyla...tp tahap sirap pun xlepas okey....xsedap gi;erz...jgn harap nak order lg..terus aku tukar air lain....harap botol je mcm coke gitu........
Ayam penyet dia okla.....aku kasi 2.5 * je....kalo compare kat msia lg sedap..
ayam lebih garing gitue...
ini ayam mcm xdpt vitamin je..kurus kering gilew...
mcm size org2 indon je....diorg consider size ke kecik2...kalo nak beli baju tu....size L diorg = size M/S kiter
so pandai2 la korang k...


nanti kalo aku rajin nak upload aku bwk hard disk aku k...
sbb aku main amik pic ni dr hp je....
harddisk kdg2 aku tinggal kat umah je...
mls nak bwk...byk sgt senjata aku nak bwk..

senjata aku ikut done=Blackberry+Wallet+GPS papago+kunci kete+pent drive+  mr.samsung+= ext.hard disk

okla..drpd meraban jd gaban lg...korang layanz la ye....
owh..tips lg...kalo korang makan nasi padang korang jgn terkejut diorg hidangkn lauk2 sampai 20 lauk atas meja korang...korang usik yg mane nak makan je...ketepikan lauk yg xnak makan...
kalo xsume korang usik kena charge nanti.....
jgn salahkan aku plak kalo xdpt balik msia kena kerja cuci pinggan kat bandung nanti...hohohoho...T__________T




breakfast
nasi padang

 
nasi ayam penyet

 



breakfast nasi goreng...okey jgk srpn diorg ni

posing dulu baru bisa ibu makan ye pak...tetiba je aku teror ckp indon...hahahah


owh..rindu plak nak makan mcm ni....i love bandung


ni dlm dia ade hot dog cheese..sdp jgk....ni kat depan rumah mode k..

durian ice...sedap gak ni....ais kepal + durian=heaven..hahahaha..boleyla layanz...ni kat restaurant...
aku g 2x bandung.......da serik sbb 2nd time tu aku cirit birit..2hari bertapa kat bilik...time tula igt msia dihatiku.....rase nak terbang je balik...2 hari aku bertapa dlm bilik......siap muntah2 teruk giler lg...adehh..igt kenangan yg second time tu aku tobat nak bandung lg.....even makan kat tmpat class pun ala2 hotel je pun kena gak....camne????

 
mr.Tomey saje je buat muke hovver

No comments: