Friday, June 1, 2012

aloha alahan

just nak buat list my alahan untuk memori sendri.
senang kalo nak nanti ley bace kat blog ni.
bukannye nak bising2 psl ape2 pun just nak shortlist kan je ye.

biasalakan kalo muntah2 tu normal bg preggy woman.
tp yg membezakan kategori teruk n xteruk je.
so,ni pengalaman masing2 la kan.ade org xde ape langsung.
hmmmmm....xpe...dugaan sume tuh...
skrg ni dh boley msk sikit makanan dulu 2sudu nasi pun da bgs.

1. hidung aku jd sensitif yg amat. bau perfume,bau bedak,bau tumis2,bau org msk,ape2 bau tolong ar...aku xley bernafas rase,sesak nafas k.

2.xley gosok gigi.sbb even sikit pun muntah....adehhhh....problem jgk.geli okey.jd gosok depan je.kakaka

3.sakt kepala sangat

4.xde selera betul..means satu hapah pun xley nak msuk.ape2 pun aku xley masuk.letakla kenny rogers,kfc.big apple.dominos.pizaa.nasi langsung xley.so,aku just mkn kurma,badam,kismis, roti....
sampai lembik2 jgk la..tu yg terbaring je.......mmg xde tenaga langsung

5.muntah bile2 mase je.uncontrol.....sampai 12 mlm pun boley..imaginela laki ak nak tido ak sibuk lari g toilet.tp ade sekali tu xsempat habis aku muntah je kat sebelah katil.time naik kereta even dekat pun aku pening ar.berenti muntah tep jalan.....plastik n air kena bwk....
tp ade sekali xsempat na berent kete termuntah atas seat abis sume bju n suar n tdung....terus balik...n xtahan laki aku terus hantar g basuh kete..diakan pembersih yg amat.........

6.jadi penggeli.aku geli nak msk n tgk ayam ikan pun geli.

7.byk makan buah je.oren ,epal (before ni xde pun mkn_),sbb msm....

8.tido dgn kulit limau...sbb rase mua tu buat xley tido

9. xley tido...beberapa minggu jgkla xley tiso mlm sampai ke subuh terkebil2 nasib la xkeje...

hmmmm....
kesian kat laki aku la..
balik keje kul 10..
nak layan bini lg....
mcm2 dia beli makanan aku xmakan gak...
pening dia...

ade jgk beberapa kali nak kena g masuk air kat hospital sbb da lembik
doctor da kasi injection pun xberkesan
ubat tahan muntah makan hari2 pun xjalan
dgn xley makan,tu yg naik lembik
so,aku pikir dr msk wad baik aku minum 100 plus sbb kesannnye same je
so,even doc kate jgn minum tkt kencing manis...aku minum botol kecik baru bertenaga sikit....
kalo xjalan pun xlarat....

 

1 comment:

Aneez Anuar said...

Wei...tak gtau pun ek dah preggy...anyway, tahniah sgt2.. I am very happy for both of u!!! Ingat, take extra carefull.. miss u like crazy!!