Wednesday, May 9, 2012

kes pukul anak at tv3

salam..
just simple update gak
korang tgk x tv3 semlm?or kat fb da belambak org post
hmmm..
aku da tgk
serius aku nak hangin n emo gilerz
aku xkisah la bdk tu umur maybe dlm 2years gitu..
tp bg aku kalo kena pukul sampai emosi n fizikal bdk tu sampai birat2 n lg2 suke pukul muka n kepala bdk
itu yg melembapkan bdk tu...sbb dok asyik bantai kepala n muke je..

meh sini aku nak bgtau la kat sape2 yg pernah perangai mcm ni..
mmgla skrg ko pukul bdk tu sbb bdn ko lg besar kan..
bdk tu pun xtau nak buat ape sbb dia budak
aku rase kalo ko hantar kat rumah anak yatim,nasib bdk tu pun xterabai
time ko buat anak ko xpikir kan??
skrg ko nak gune alasan stress.....lg2 kalo bdk@ terpilih ni yg jd mangsa selalu...adik beradik lain yg jd ksygn mak bpk bdk tu lepas..langsung xkena pukul kat muke n kepala!!!asyik2 bdk tu jgk yg kena ko lepaskan tension ko kan????hello..tme ni masa ko...nanti tunggu 20tahun lg budak tu igt setiap ape yg ko ckp n cara ko pukul dia......setiap peristiwa dia ingat okehhhh.........
...
dr segi psikologi bdk tu nanti membesr dgn rendah diri n takut sahaja.....n jgn harap sayangkan maknye..
hmmmm..sbb perangai maknye akan jadi satu habit n akan cari bdk tu je jd mangsa pukulan n penampar dia!!!igt bdk tu xde prasaan???ayat dia mesti mcm ni....
tunggu la aku da besar nanti......(xtau la ape yg ditunggu- nak kuar dr rumah tu kot,buat ape nak duduk kat rumah org yg xalu2kan dia n jdkan dia mangsa dera kan-seumur hidup bdk tu akan igt okehhhh))))

jgn 20 tahun nanti,bile bdk tu da besar...umur mak bdk yg F*** tu da 40++tahun..mula la nak canang kat jiran,sedara mara...anak xbg tanggungjawab yg sepatutnye.....helloo???now ko ckp psl tanggungjawab????
cermin diri ko dulu.....bdk tu membesar dgn dendam mane ko tau....nasib dia xbalas ape yg ko buat okey...kalo da besar nanti dipukul2 ko balik time tu ko da xterdaya nak pukul bdk tu balik okey.......
itu pun da cukup bgs bdk tu kalo dok balik tgk ko okehhhhhhh...


what goes around comes around!!!
dan Allah melihat semua yg ko lakukan
sy pernah baca..
setiap anak ade haknye..
hasil tulisan seorg ustaz..
wallahualam..
sbb tu sy xsuke org naik2 tangan...
kat bdk kecik....bdk mmg xtahu ape2...
xfaham ape2 pun..
ko yg umur da tua bangka xboley pikir ke??kdg2 korang siap gelak2 kan bdk tu...
hmmmm.....hanya Allah swt yg tahu dan akan menilai keadaan ini okehhh.....
aku geram tgk video mcm tuu okeh.....bkn geram je aku igt aku nak buat balik kat mak budak tu kasi ko rase kena pukul kat muka n kepala,cubit..nampak sgt ko benci bdk tu okehhhh!!!baik hantar kat rumah anak yatim..menderita hidup bdk tu sampai besar nanti!!


1 comment:

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

org mengandung..
jangan nak stress & emo sangat
nak tau tak dengarnye mak budak tue kena rogol. & ppuan tue mengandung dpt ank tuela...

bedosa menjatuhkan hukuman tanpa usul periksa
tapi mmg salah mak dia buat mcm tue sbb budak tue tak tau apa pun

tapi angah yg dah jadi mak nie walu anak sendiri pun bila penat pun hinggap jugakla budak2 tue kena cubit kalau menakal..

once kita jadi ibu baru kita tahu tekanan yg dialami seorang ibu
ini pulak budak yg ppuan tue mmg tak nak...anak rogol lagila dia tertekan & tekanan