Tuesday, March 27, 2012

singapore 2011-part 1(arrival)

salam readers..
now niat hati berkobar2 nak story experience travel kat kota singa Singapore....
tapi time sy pergi ni tahun 2011....
bile fikir2 balik ok gak kan kalo active berblog ni...(terpengaruh dgn kakak sy suhaila salleh la ni)
sbb seronok tgk dia berblog....

so,aku akan update blog ni untuk series for two item:-

1.jalan2 cari makan versi aku n mr.tomey.
2. travelling....


so,dapat gak la aku record sume aktiviti n simpan sume memories.
dan boley jugak korang jadikan info utk sape2 yg nak g jalan tempat tu nanti hokkey...hokkey?
okla...cite je pun xbest...jom kite jalan2 sambil2 cuci mata tgk gambor2 aku ni....

1. tukar dwet matawang yg korang nak g tu ( g je kat mane2 change money sbb harge lebih kurang je)
2. korang google sebanyak mungkin tempat2 yg korang nak g tu, cari info, cari tempat2 menarik, cari harga2 utk theme park yg korang nak msk tu so, senang korang nak bajet bape korang nak spend
3.cari hotel yang center dan dekat dgn transport.......hotel sgt penting supaya senang korang nak bergerak dan explore tempat2 tu.....sbb bile waktu malam at least korang senang nak gerak g mane2 xde terperap dlm bilik hotel tu k....
4. buat 1 copy ticket flight, passport -senang ape2 hal kan time nak check in.....n aku pakai copy tu gmane2...passport aku tinggal dlm bilik hotel....


singapore part 1

kitorang bertolak dr KL dr Johor......then baru masuk Singapore........
total perjalanan adalah dlm 8 jam.....gilerz keras montot bambam aku ni okey.....terus leper montot aku okey jgk la kan?? tp hampeh okey....
montot aku mmg ssh nak turun...hahahhahaha..
ni time nak msk jabatan imegresen singapore.....








Hotel ni aku booking online je....
tapi mmg superb la...singapore ni mmg bersih....its a fine city..
dalam rm 250 biler da convert dwet malaysia....
singapore mmg sgt2 bersih ........






bersihkan toilet dia???mmg superb bersih.....
mmg aku puas hatila.sgt dgn harga yg dibayar tu......




dwet singapore yg telah ditukar okey.......





siap ade LCD hotel ni?
okeyla RM 250.00






Mr.Tomey  kat Luar Snow City Sngapore






Bangunan ni sgt unik okey....sbb tu sy snap bangunan ni.......design dia bulat kan?ssh nak buat ni.....






Theme park Snow City




No comments: