Wednesday, December 28, 2011

semanis kurma...

hmmm...

nape asyik stress....
emosi sekejap baik sekejap x...
kdg2 pnt nak senyum...
dkt opis semua ckp okey x....
hehehe..xkan nak ckp xokey....mestila okey...
dlm terpaksa kena okey kan jugak la.....
rasenye diam lebih baik...xnak ckp lebih2...lgpun xtau nak ckp ape....


ikutkan hati da xnak jumpa sape2..
duduk diam2 terperap dekat rumah lg bgs..
xde soalan nak kena jwp....
huhuhuhu....

hari tu tgk semanis kurma topik yg dibincangkan =bahagiakah tanpa zuriat?
tgk sorang2 tanpa hubby...
ade uztaz undangan......
rase terubat sikit....bykla yg dibincangkan....
yg teringat sekali ustaz tu ckp sape2 yg suka buat suara sumbang ,perli memerli.....igtlah dekat akhirat akan dpt balasan kepada org yg perli2 psgn td.....huhuhu....
sy da rase da nak msk lima tahun ni...da mula terase sgt stress dgn dugaan ni.....
sbb selagi hidup dekat malaysia ni...ade kenduri kendara,majlis,doa selamat, doa selamat.....bagai2 perayaan lagi.....skrg ni sy da msk stage kalo boley xnak pergi mane2 majlis supaya xde soalan cepu emas org2 lain lagi..... mmgla sy dgn tenang jwb xde rezki lg la kak........
tp dalam hati tuhan je tau.........:((( rase da menangis2 kat dlm hati ni.............
baik keluarga mentua....xpayah ckp la kan.......:((((  terang2 depan2 sy mulut mcm hampeh.....
keluarga sendri pun ade jugak..........:((( tp xpayah la nak cite.....xpela keluarga sendiri xsengaja....
sbb tu sy malas nak balik kampung....dua2 kampung sy mls nak balik hokkey...


tapi kalo xpergi kenduri....ade je yg xpuas hati..pergi kenduri ade je mulut laju bercakap xkira hati org...........
adehh.....entahla....kalo nak citer macam2 lg....tp kdg2 sbb masa bekerja sy dan hubby mmg lari...
sy okey lagi...kuar kul 6.45 pg sampai umah kul 7.30malam sampai umah....hubby pulak kejekul 8pg sampai kul 2pg baru balik hokkey.....weekend ade je hal family.....nak je bgtau sume org kitorg yg keje private ni xsame mcm org yg keje tetap tu......
itu belum cite mak mentua dtg,kakak ipar dtg kl,biras,anak buah, bla,bla...org kampung bagai,jiran sebelah bagai.........tau nak cari salah org je...letih dah aku layan perangai org ni......mmg kalo boley xnak aku jumpa org2 ni.....tp nanti lg byk kesalahan kiter org cari......




so, terpaksa terima!!!!

4 comments:

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

kalau sakit hati istigfar banyak2.. then fikir "takpe ko cakap le apa2.. Allah kan ada.." insya allah ada rezeki tahun ne.. angah doakan..jangan putus ada dengan Allah.. itu paling penting..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

dugaan yg kita terima ne kerana kita mampu terima..Allah dah kata begitu.. Org yg diduga adalah org2 terpilih mcm mak.. Kalau kita sedih cuba bayangkan diri kita di kedudukan lebih susah dari org lain.. insya allah rasa syukur tue akan datang..

syuhada & yusry said...

huhuhu...
sedihh nokkkk...
yela...insyallah...tahun ni 2012 ni..
ade rezki lg.....
aminnn...aminnn,....

Cik Kamoo said...

kena sabaq banyak, perangai org ni mcm2. jgn pikiaq sangat....nti kita stress